Dyrektywa Omnibus jak wdrożyć w PrestaShop?

Dyrektywa Omnibus jak wdrożyć w PrestaShop?

Dyrektywa Omnibus co to jest?

Wraz z Nowym Rokiem weszła w życie Dyrektywa Omnibus, która ma na celu walkę z nieuczciwymi praktykami promocyjnymi w sklepach. Zgodnie z obowiązującymi przepisami sprzedawcy mają obowiązek informowania klientów o najniższej cenie produktu do 30 dni wstecz. Dyrektywa dotyczy zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Objęte są nią wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej. W przypadku towarów „nowo wprowadzonych do obrotu”, które były oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – obok informacji o obniżonej cenie należy podać informację o najniższej cenie tego produktu, która obowiązywała od dnia rozpoczęcia wprowadzenia tego produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.

Co grozi za brak dostosowania się do nowych przepisów?

W wydanych przez Komisję Europejską wytycznych czytamy, że to po stronie państw członkowskich leży ustalenie stosownych kar za niestosowanie się do dyrektywy i ich egzekwowanie. W przypadku Polski Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej będzie mógł nałożyć na sprzedawcę karę pieniężną do wysokości 20 000 zł. Może to być jednak również kara pieniężna do wysokości 40 000 zł, jeśli przedsiębiorca nie wykona nowych obowiązków co najmniej trzykrotnie w okresie 12 miesięcy, licząc od dnia, w którym stwierdzono ich naruszenie po raz pierwszy. 

Do kiedy można wprowadzać zmiany cen w e-commerce?

Jeżeli prowadzisz sprzedaż na platformie PrestaShop upewnij się, że udostępniasz odpowiednie funkcjonalności, które ułatwią Ci informowanie o obniżkach zgodnie z nowym prawem. Zmiany cen w e-commerce powinny być widoczne od 1 stycznia 2023 roku, jednak wiele właścicieli firm nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że opisywana dyrektywa weszła w życie. Zaległości należy nadrobić jak najszybciej! Zgłoś się do nas, a z przyjemnością pomożemy Ci dostosować sklep internetowy pod nowe przepisy. 

Zamów moduł Omnibus

Wszystkie komentarze